Zmiana Partnera Technicznego. 4F w służbie PZKosz, co z SK Store?

Podczas konferencji Prezes Polskiego Związku Koszykówki Radosław Piesiewicz oraz Teamwear Manager 4F Michał Czechowicz ogłosili nowego Partnera Technicznego Reprezentacji Polski w koszykówce. Czy ta informacja zmienia strategię działania SK Store?

© Piotr Piątek/Elbrus Studio

Marka 4F, która początkowo kojarzona była ze sportami zimowymi, coraz szerzej wchodzi także w sporty drużynowe. Pierwszym krokiem wiążącym 4F i koszykówkę była umowa dotycząca Energa Basket Ligi, dzięki której wszystkie kluby EBL zaczęły korzystać z nowych uniformów. Kolejnym zacieśniającym partnerstwo jest umowa dotycząca wszystkich koszykarskich reprezentacji w Polsce, także w odmianie 3×3. Umowa będzie obowiązywała przez najbliższe cztery lata.

© PZKosz

Czy koszulki od 4F kupimy na stronach internetowych, bądź w sklepach stacjonarnych producenta? Zapowiedź pojawienia się replik reprezentacyjnych jest całkiem realna, jednak brak możliwości zakupu uniformów klubowych EBL, która niestety staje się coraz częstszym tematem żartów, na obecny moment jest prawdopodobnie nierealna. Przykro to stwierdzić, jednak wartość marketingowa klubów EBL pod kątem biznesowym jest znikoma, więc koszt wyprodukowania tego asortymentu może być po prostu nieopłacalny.

Bardzo ciekawym wątkiem współpracy, nieporuszonym podczas konferencji jest ubiór profesjonalnej drużyny 3×3, która będzie miała swoją prezentację przed finałem SUZUKI Puchar Polski w Lublinie. Nowy strój LOTTO 3×3 TEAM, w którym zaprezentowany został kapitan pierwszej zawodowej drużyny w Polsce Przemek Zamojski także jest “spod nici” 4F.

© PZKosz

Spalding x ZINA x SK Store x 4F

Przez ostatnich 6 lat partnerem technicznym PZKosz była firma SK Store (dawniej: Sklep Koszykarza), która bardzo niepostrzeżenie przeszłą niesamowitą transformację, od rodzinnej działalności do potentata na polskim rynku koszykarskim, czego wisienką była obecność z Reprezentacją Polski 3×3 podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2021 roku. Współpraca pomiędzy SK Store i PZKoszem układała się bardzo dobrze, jednak z naturalnych względów umowa dobiegła końca i tak jak wcześniej SK Store zastąpiło ZINĘ, tak obecnie przyszedł nowy etap w postaci współpracy z 4F. – Tak, jak zawsze, przed zakończeniem obowiązującej do końca 2021 roku umowy z PZKoszem, został ogłoszony konkurs na nowego partnera technicznego. Oczywiście braliśmy udział w postępowaniu konkursowym. Finalnie Polski Związek Koszykówki wybrał ofertę 4F. – Podsumował temat zmiany Partnera Technicznego Michał Kucharski Sports Marketing Manager SK Store.

Zmiana strategii marketingowej SK Store

Oprócz Partnerstwa Technicznego SK Store bardzo mocno wspierało koszykówkę 3×3. Srebrny medalista Mistrzostw Polski 3×3 Marcin Biranowski krótko skomentował ten fakt: – Dla mnie SK to jest nieodzowny element kultury polskiego 3×3 i gdy wybierzecie się na jakikolwiek turniej w Polsce w zasadzie nie spotkacie się z sytuacją, w której SK nie odgrywa większej lub mniejszej roli.

Czy zatem zatem odejście od współpracy z PZKosz zmienia też podejście firmy w kwestii 3×3? Reprezentanci Polski 3×3 byli przecież częstymi gośćmi w sklepach SK Store i brali udział w reklamach różnych produktów firmy. Michał Kucharski rozwiał wszelkie wątpliwości: – Naszym DNA zawsze była jest i będzie koszykówka, robimy wszystko co w naszej mocy żeby wspierać koszykówkę w każdej odmianie. 3×3 jest dla nas szczególnie istotne, mieliśmy przyjemność wspierać chłopaków przed, po i w trakcie Igrzysk Olimpijskich. Mieliśmy okazję przy wsparciu Ministerstwa Sportu i naszej Fundacji SK organizować campy 3×3. Na pewno będziemy cały czas inwestować w 3×3, tym bardziej, że większość turniejów organizowanych jest poza strukturami PZKosz, a więc nasza obecność w nich w żaden sposób nie koliduje z brakiem umowy ze Związkiem.

© SK Store

Sytuacja z brakiem kontynuacji partnerstwa PZKosz i SK Store prawdopodobnie sprawiła, że firma w roku 2022 postanowiła zmienić strategię marketingową, która ma polegać na oddolnym wsparciu skierowanym do koszykarzy, czego przykładem jest rewelacyjna kampania “My Own Story” z Przemkiem Zamojskim. – Chcemy zejść z naszym wsparciem niżej i prezentować osobiste historie i sukcesy zawodników i zawodniczek jako motywację dla kolejnych pokoleń koszykarzy. We wszystkich działaniach, które podejmujemy, przyświeca nam idea tworzenia wielkiej koszykarskiej #SKfamily #SKteam.

Kto na tym zyska?

Nie ma co ukrywać, że zasięgi jakie generuje na ten moment koszykówka, a tym bardziej 3×3 sprawiają, że współpracę w tym aspekcie można nazwać jedynie misją, także 4F prawdopodobnie traktuje ten ruch bardziej prestiżowo. Być może jest to element długofalowej strategii próby wejścia w żyłę złota jaką niewątpliwie jest inny sport drużynowy czyli piłka nożna, a rozpoczęta niedawno współpraca z Robertem Lewandowskim może być tego pierwszą jaskółką.

Mimo globalnych zapędów 4F bardzo budujące jest to, że firmy typu SK Store zaczynają “podnosić z ziemi” niewykorzystany potencjał i wielkie historie polskich zawodników do krzewienia miłości i zwiększania popularności koszykówki w naszym kraju, co niekoniecznie wiąże się z typowo biznesowym podejściem. Mamy w kraju wielu zawodników, których potencjał, co jest zadziwiające, jest zupełnie niewykorzystany. Marcin Gortat, Andrzej Pluta, Maciej Zieliński, Adam Waczyński czy Przemek Zamojski są tego najlepszymi przykładami.

Zobacz także:

Turnieje oraz campy 3×3 to świetna droga żeby zostać zauważonym
Poznajcie Coacha Mikea!
Turnieje oraz campy 3×3 to świetna droga żeby zostać zauważonym

Jeżeli uważasz, że masz dobre „pióro”, pomysł, chęć i pasję, jeżeli masz coś do powiedzenia i chciałbyś to „przelać na papier” to czekamy na Ciebie z otwartymi ramionami. Nie jest potrzebne żadne doświadczenie dziennikarskie. Skontaktuj się z nami, pisząc maila na adres: doliwa@gmail.com

Kamil Doliwa

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© 2024 Piwot.pl | Wszystko o koszykówce 3x3 - Theme by WPEnjoy · Powered by WordPress